Eksperci dla agencji zatrudnienia
8 listopada w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Katowicach, odbyło się spotkanie informacyjne „Funkcjonowanie agencji zatrudnienia w świetle obowiązujących przepisów”. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele podmiotów świadczących usługi oraz zamierzających świadczyć usługi w zakresie pośrednictwa pracy, doradztwa personalnego, poradnictwa zawodowego oraz pracy tymczasowej.
Uczestnicy mogli liczyć na wiedzę z różnych obszarów. Pracownicy WUP przedstawili informacje na temat działalności agencji zatrudnienia z województwa śląskiego w 2011 roku, elektronicznego sporządzania sprawozdań oraz zasad współpracy agencji pracy tymczasowej z Europejskimi Służbami Zatrudnienia. W programie znalazło się również wystąpienie przedstawiciela Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, który omówił zagadnienia dotyczące wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemców na terytorium RP. Prelegenci z chorzowskiego ZUS w prezentacji nakreślili zasady delegowania pracowników przez przedsiębiorców za granicę, natomiast inspektorzy z Państwowej Inspekcji Pracy zaprezentowali zakres obowiązujących przepisów prawa w zakresie funkcjonowania agencji zatrudnienia. Uczestnicy mieli również możliwość konsultacji z ekspertami. Kolejne tego typu spotkanie odbędzie się 29.11.2012 r.
Oprac. K.Paszkowska
Oprac. K.Paszkowska