Kompetencje doradcy zawodowego - skuteczne motywowanie klienta do zmian
7 sierpnia 2012 roku w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy odbyła się druga edycja szkolenia „Kompetencje doradcy zawodowego - skuteczne motywowanie klienta do zmian” skierowanego do doradców zawodowych z Powiatowych Urzędów Pracy z terenu województwa śląskiego oraz Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej tutejszego Urzędu. Celem szkolenia było zapoznanie uczestników z metodami i technikami budowania oraz podtrzymywania motywacji klientów oraz możliwościami i ograniczeniami ich zastosowania w procesie doradczym.
Podczas szkolenia uczestnicy mieli możliwość przyjrzenia się metodzie pracy z osobami niezmotywowanymi i słabo zmotywowanymi do zmian. Przedstawiono podstawowe założenia stadialnego modelu zmiany zachowania oraz dialogu motywacyjnego jak również wybrane metody /narzędzia wykorzystywane na poszczególnych etapach pracy z klientem.
Uczestnicy mieli okazję samodzielnie przygotować scenariusz postępowania oraz propozycje interwencji w odniesieniu do wybranych kategorii klientów.
sporządziła: Jolanta Buchta